lördag, april 29, 2006

Vart fan ligger Smedby?

Var på fotboll i Smedby idag. Systersonens lag spelade match och vann stort. Utveckligen går framåt. Så där bra spelade aldrig något lag när jag var i den åldern. Den där åldern ja. Då allt, eller åtminstone det mesta var problemfritt. Möjligen huvudbry över nån jobbig matteläxa men annars var det lugnt. Mina pojklags-år i fotbollskarriären var inte direkt glimrande. Vi förlorade mest. Jag minns min premiär, vi förlorade med 1-15. Men jag minns att jag gjorde ett mål en gång. Tror det var mot Hjulsbro. Eller vänta nu, gjorde jag inte två? Jo självklart gjorde jag det.

Det var tider det.

Valfjäsket är i full gång. Jag ser statsminisitern som gäst i det oseriösaste programmet med som oseriösaste programledarna.

Plötsligt piper det i min telefon. PIIP-PIIIP! Jag får ett konstigt SMS. Hm. Känner jag någon som heter så?, tänker jag. Nä, det borde jag nog minnas. Men feladresserade SMS kan ju vara ganska charmigt. Jag kanske ska svara.

I morgon är det valborg. Har vi något val? Nä vi ska ju inte välja förrän i höst. Så var det ju.

Nu är det nog.

Inga kommentarer: