tisdag, april 11, 2006

Regnmusik

Vattnig och regnig musik. Kan det va nåt? Nu tänker jag inte på gamla antika regnlåtar som "Singin in the rain" eller "It's raining again" utan något helt annat. Här är två länktips om störtskön ambient/electronica. Check it out! Klicka här och här

Jag hittade också en alldeles underbar röst tillhörande Maria R La Parfedia Inte bästa ljudkvalitén dock.

Idag har jag hängt upp gardiner. Det blev nog bra men jag vill ha något snyggare i köket. Gardinen som hänger där har varit med för länge.

Soligt var det idag och nästan lite varmt också. Jag får dubbla budskap. Jag hör talas om värme och sol till påsk från ena örat medan det sägs i det andra att det kommer regn. Blir väl både och antar jag. Körde ett pass med mina antika hantlar idag, kändes som det var välbehövligt och bra kändes det också.

En av låtarna som jag länkade till här uppe heter "Summer rain" Följande bild är också tagen i ett sommarregn, tunnan med regnvatten rinner över.

Inga kommentarer: