onsdag, april 19, 2006

Onsdagstankar, mest om fotboll...

Jag såg ett inslag i SVT:s Fotbollskväll med Fredrik Stenman. "Av respekt till laget och fansen lär jag mig tyska, spela i Tyskland och snacka engelska går ju inte" Nu är det säkert svårare att lära sig svenska..men ändå. Han kunde väl lära sig vad Offside heter....

Undrar hur mycket svenska Bruno Santos har lärt sig...

På måndag kommer gamle IFK-tränaren Olle Nordin tillbaka till Parken med sitt Jönköping Södra. IFK spelade tydligen bra igår enligt tränare Jingblad. Pressen är dock inte enig i den frågan. Olle kommer få applåder på måndag. Han förvandlade ett IFK på dekis till ett topplag under några år. Tyvärr förvaltade klubben inte hans jobb särskilt bra när han lämnade.

Därför är "vi" där "vi" är...

Fick mitt medlemskort från PF idag med posten. Skönt, då slipper man betala ockerpris på måndag. 160 jävla spänn kostar det tydligen att lösa en sittplats-biljett på måndag. Det är för hutlöst dyrt.

Hittade härlig musik med en grupp som kallar sig "Objekt 4" Svenskt. Störtskönt.

Nu fortsätter dagen. Jag ska ta en sväng till i solen tror jag.

Inga kommentarer: