fredag, april 21, 2006

Nattens tankar

Jag lyssnar på Objekt 4:s "Forever never end ever end" Perfekt nattmusik. Kjell spelade något med gruppen ikväll men jag uppfattade tyvärr inte från vilken skiva. Får kolla låtlistan.

Om du som jag för längesedan tröttnat på skvalet och letar ny spännande musik så kolla också upp Tropic och framförallt Transient. Nattmusik som får alla tankar att löpa åt alla håll.

Dagens Nyheter har en bra kultursajt. Särskilt musikavdelningen som du hittar här Där finns diverse musiknyheter, skivrecensioner men också det bästa av allt; smakprov på färska nypressade skivor. Ikväll kan man lyssna på hur Pet Shop Boys nya låter. Det blir nog ingen överraskning. Dom ser inte glada ut på det här omslaget heller. Undrar vilket skivomslag som vinner i att se så deppigast ut som möjligt. Det är väl Boysarnas nisch. Jag tror omslaget till "Being boring" ligger bra till. Det hörs väl på titeln förresten..

Nu har jag lyssnat på nya "I'm with stupid" Visst låter det som dom alltid gör och gjort. Neil Tennant och..vad heter den andre? Hm..vänta nu. Ska fundera på det medans jag flummar vidare. Jag gillade Behaviour från 1991. Jag hade den på en vanlig kassett. Kanske har jag kvar den någonstans. Very från 1993 var också strålande bra. "Can you forgive her" och "Liberation" är kanske mina två favoritspår med gruppen. Den har jag i CD-samlingen. Ja, Very alltså. Förra skivsläppet som jag inte minns vad det hette var blekt, minns jag att jag tyckte. Chris Lowe! Där var det. 80-talssynthpopen som överlevt.

I provlyssnings-fliken kan man lyssna på mycket, jag lyssnar till exempel på en svensk grupp som kallar sig "Vapnet" Dom har jag aldrig hört innan men det lät rätt bra. Får jag möjligen ta och kolla upp lite närmare.

Vidare så trodde jag att jag hade bekämpat årets skivrea när ännu en skivrea på Ginza dyker upp. Skivor med Tori Amos,Bee Gees,Moby,Mica Paris,Pernilla Andersson,José Gonzalez. Och så nya skivsläpp; BWO,Thåström,Gadd. David Gilmour's (Pink Floyd) "On an island" verkar spännande. Skivor, skivor, skivor. Jag önskar att jag hade råd.

En sak som kommer snart och som jag längtar så infernaliskt efter är dock helt gratis.

Sommar. Snart är vi där.

Inga kommentarer: