måndag, april 03, 2006

Snart

Det finns en sak om våren som alltid är speciell. Det är att åka ut till sommarstugan. Det är alltid speciellt att åka dit men särskilt första besöket efter vintern. Jag brukar alltid gå runt där om vårarna och se vad vintern lämnat för spår.

Sommaren 2004 bodde det bålgetingar på dass. Det var inte trevligt men desto mer spännande att kika in där efter vintern. Det var en enda stor röra. Resterna av boet eller billan låg på golvet.


Det är härligt att vandra omkring där om våren men ännu ljuvligare att ta kvällspromenader där om sommaren. Det är något svårbeskrivet men det är verkligen sommar. Jag uppskattar stadsmiljön om sommaren till tusen också men den där grusvägen ner mot sjön, att vandra där en sommarafton och säga goddag till alla kor i hagen intill är svårslaget.

Nu kom jag in på sommar direkt. Svårt att undvika när mina tankar just nubefinner sig på sommar. En varmare och torrare sommar önskas just nu. Jag gillar även sommarregn men i fjol fick vi en överdos.

På tal om regn så öser det ner idag. Våren är tydligen svårflirtad i år. Vad ska vi locka med så den kommer hit? Å andra sidan är regn bättre en snö. Ett vårtecken!!

Lyssnar på Patrik Torssons Kolväteserenader-skiva. Den är alldeles fantastiskt skön, särskilt när kvällen håller på att övergå i natt. Hittade också sköna ambientiska-jazz-blues-rytmer på någon netlabel. Glömt vad gruppen hette.

Nu är snart natten här. Sömnen väntar.

Inga kommentarer: