måndag, april 10, 2006

Om två veckor

Det ser ut att bli match på Parken den 24:e trots allt. Jag tittar på ett inslag från Kanal Lokal där kvalitén minst sagt är skiftande. Men det är kul med lokal-teve, jag fick en chock i höstas när jag för första gången fick in kanalen här i lägenheten och upptäckte mig själv i en sketch vi gjorde 2004 på MTU. Jag spelade bov.

Hur som helst, i denna lokala kanal intervjuades Idrottsparkens driftansvarige. Bara ett massivt snöfall kan spoliera premiären då det inte är någon tjäle i år. Ljuv musik. Kanalen hade också ett inslag från Kopparvallen i Åtvidaberg. Där kommer det kanske inte bli spel dom kommande veckorna eftersom snön ligger kvar på planen. "Eh, ja vi var och skrapade lite på snön idag då.." sade en vaktmästare om vad man gör där för att få planen i ordning.

Tittade vidare i tevekvällen på "Faktum" i SVT. Det handlade om kött och slakt. Det kändes som programmet nästan tog ställning, om man nu vill läsa mellan raderna vilket kan vara sunt att göra ibland..Själv blev jag sugen på Entrecote.

Värmen i vår vill inte riktigt hitta hit men solen värmde lite i dag i alla fall.

Nu längtar jag efter påskägg fyllda till bredden.

Med godis alltså.

Jag kan inte äta vanliga ägg. Eller jo det kan jag. Men inte är det gott inte..

Inga kommentarer: