onsdag, april 26, 2006

Om Parken, Laurie & alla drömmar

Idrottsparken ska moderniseras. Planerna blev idag offentliga. Det ser riktigt fräsch ut, även om Parken är bra som den är. Men allt handlar om pengar och ska IFK nån gång i framtiden vara med och slåss om SM-guld krävs ekonomin. Det blir loger och resturanger. 18 000 ska den fullsatta arenan ta. Det viskas om att den kan stå klar redan om ett år. Beslut om en renovering ska tas i september. Ligger IFK bra till att nå Allsvenskan kan det kanske bli ett positivt beslut, inte annars. Kolla in hur nya Parken ska se ut

Visst ser det trevligt ut? Men det vore också trevligt om IFK har ett slagkraftigt lag den dagen då nya Parken står kvar.

Kanal5 har börjat visa Seinfeld. Sista säsongen visas i vår på tisdagkvällar. Skoj, just den säsongen har jag inte sett på länge. DVD-boxarna har bara kommit till den sjätte och i Tv3 åker Seinfeld in och ut i tablån hutlöst respektlöst.

Jag efterlyser återigen min sol. Den är inte här. Bara inombords. Sol ute eller sol i sinne. Just nu bara i sinnet. Helgen ska bli regnig. Det kan jag ta, men inte nästa. Då ska det vara sol, sol, sol, sol.

Ikväll lyssnar jag på Laurie Andersons "The ugly one with the jewels" skiva. Lauries berättelser är mystiskt fascinerande. Den får bli min godnattsaga. Sedan sover jag gott och drömmer alla drömmarna som jag har..

Inga kommentarer: