lördag, april 08, 2006

In från regnet & Vem plockade kameran ur jackan??

In från regnet. Som Plura & Eldkvarn sjunger. När jag ska ta och bege mig bort mot Parken har det givetvis börja regna. Typiskt, men luften är ljummen. I takt med att jag går ökar regnet. Någon skojar med mig, tänker jag. Sedan tilltar det ännu mera. Under matchen trängs jag med paraplyer. Själv har jag inget så jag blir blöt som en hund. Det regnar nästan under hela matchen men jag står ut. Nästan. Sista delen såg jag inte. Jag var ännu blötare och frös nästan hakan av mig. Det stod 5-0 då så jag missade inget. IFK vann med 5-0 mot ett div-2 lag från Gotland. Vad säger det? Inte mycket. Ett par vackra mål var det och full koncentration i försvarsspelet. Det är bra.

Kameran skrev jag här innan matchen att jag minsann skulle ta med. Nu undrar jag vem den skyldige är som hade plockat ur kameran ur min jackficka, för visst hade jag lagt den där? Nåja, eftersom det regnade som det gjorde hade jag nog inte tagit så mycket bilder ändå. Får väl vänta till premiären då. Dom har lagt en vit duk över Parkens gräsmatta. Kanske är den spelbar till den 24.

Regndropparna droppar av mig när jag kommer in, när jag närmade mig hemmet så har det givetvis slutat regna. Jag torkar av mig och får plötsligt se solen utanför fönstret! Någon måste verkligen skoja med mig.

Nu har jag duschat hett hett och är varm igen. Kvällen stundar och det är dags för middag. Handlade kotletter i affär'n på vägen hem. Dom ska nog smaka men ännu bättre ska det smaka om en vecka. Då är det påsk med allt vad det innebär.

Framför allt innebär det godis i massor.

Inga kommentarer: