tisdag, april 18, 2006

Hej då Santos?

Rykten var tyvärr sant. I dag är huvudnyheten i stadens tidningar att skyttekungen vägrar sitta på bänken. Till och med SVT Text har en notis. Folkbladet har ett "hemma hos" reportage där Bruno Santos snyftar ut. "Allt jag gjort för klubben" och "IFK visar dålig respekt" får mig att tappa halva hakan. Vad menar han? Han har gjort några mål men vad har han gjort för klubben? Inte särskilt mycket, han är inte den som lägger mest energi för lagets bästa om man säger så. Dålig respekt? Så han förväntar sig alltså att spela 90 minuter i en tuff seriepremiär då han precis kommit tillbaka från en långvarig lårbristning.

Åk hem till Rio!
Nej, IFK gör här bäst i att säga Bye, Adios, Ciao eller något dylikt till sin femåring. Diogo, Bennard, Igesund & Thordarson slåss om forwardsplatserna i vår och till sommaren investerar man i en riktig anfallare som både är bra i djupled, har en bra målkarta och gärna kämpar lite för laget. Jag tror dock inte IFK tar steget. Man sopar det under mattan och låtsas allt är ett missförstånd. Kvar finns en surpuppa som gömmer sig i lägenheten så fort han inte får spela. Han förstår säkert också att pressen på honom nu kommer öka både från ledning, fans och spelare. Det förväntas ett oerhört hårdare jobb ute på planen om han ska vara kvar. Känner jag Jingblad rätt kommer han på något sätt markera. Om det slutar med böter, avstängning eller ett rivet kontrakt återstår att se. Jag vet vad jag hade gjort om jag varit manager. Men det är barnförbjudet här.

Jag hoppas bara att barnrumpan inte tar med sig landsmannen Diogo i fallet. Han har sett riktigt pigg och kämpavillig ut så här långt.

Ikväll börjar det alltså, bättre uppladdning kunde ju truppen fått. Jonsson,Arvhage,Spong,Magnusson,Roth - Rönneklev,Nordbeck,Jönsson,Dybendal - Diogo, Thordar. Det blir elvan i premiären.

Tips, Assyriska - IFK: 1-0 eller 1-1.

Inga kommentarer: