tisdag, april 18, 2006

Premiärförlust

Assyriska blev för svåra för IFK i premiären. 0-2 i Södertälje. Jag har inte sett matchen så jag kan inte referera till den (vilken man tycks kunna göra på ett välkänt forum för IFK-nördar trots att man aldrig ser några matcher..) Nåväl, rapporterna talar om ett IFK som haft fasligt svårt med sin offensiv. Big Surprise. En stor surprise är ändå att se hur mycket IFK släppt till bakåt, jag som trodde defensiven var stark i år...Dessutom missades en straff i matchinledningen.

Jag tippade IFK för en tid sedan som fyra i serien. Det står fast. IFK blir fyra - som bäst. Jag tror inte på något Allsvenskt spel nästa år heller. IFK är för trubbigt och uddlöst i anfallsspelet som det sett ut. Nästa måndag är det hemmepremiär mot Jönköping Södra på Parken. Då kanske IFK kan hålla 0-0 åtminstone.

Tur att det finns annat i livet än fotboll...

Inga kommentarer: