fredag, april 28, 2006

Närmar mej

100 inlägg på denna tramsblog. Undrar om jag nån gång har skrivit något vettigt. Kanske. Fredag idag. Här händer inte mycket. Hoppas på sol och värme i morgon, det vore schysst. Dom talar om regn men det var nog det som kom i förtid i dag. Hoppas jag.

När dom här vårdagarna och vårkvällarna passerar revy kommer jag att tänka på den härligaste vår jag upplevt, om alla trevliga stunder på folkhögskolan. Det var trevligt under vintern också men våren var något speciellt med speciella människor. Jag minns dom där stunderna väldigt glasklart. Jag borde ta upp telefonen och ringa någon av dom. Jag vet, jag borde.

Jag minns hur vi firade valborg den gången. Vi brände nästan ner halva skogen. Eller vi och vi, dom flesta satt vid elden, huttrade, drack öl, lyssnade på musik eller vänslades. Några andra hade eld-mani och hämtade träd att elda med. Jag menar det jag säger, dom kom med stora jävla träd! Förstår inte hur dom lyckades. Det var 2002, en evighet sedan. Eller åtminstone en halv evighet. Men vilka tider det var. Ja vilka tider...

Titta, jag ser nästan ung ut..

Inga kommentarer: