måndag, maj 01, 2006

Hjärtat tar aldrig semester

Oj vad jag gäspar idag. Jag slutar aldrig. Jag borde varit ute längre tror jag. 1 maj var ganska behaglig utan sol. I morgon ska jag ta en långpromenad. Jo, det ska jag banne mig. Plötsligt försvinner tröttheten ur kroppen. Jag viker mig dubbelt av skratt av f.d Rally-skojaren Peter Apelgren i fyrans humorkväll. Tyvärr blir det det enda jag ser av programmet, det finns andra så kallade skojare i detta program som skulle få mig att göra helt andra saker än att skratta.

Kikar in på SMHI:s sajt allt oftare dessa tider. Värmen kommer i veckan säger dom. Uppåt 18 grader framåt torsdag-fredag. Härligt härligt.

Kaffet stärker mig. Käkarna går inte åt varsitt håll nu lika ofta som förut. Konstigt att jag ska vara så trött idag. Så sent blev det inte i går.

Musiken ikväll står Stefan Sundström för. Han är en nutidens gitarrpoet, vissa saker är rent märkvärdigt märkligt men mycket är också bra. Hemsidan är under uppbyggnad men den kommer innehålla många mp3:s snart ryktas det om.

Golden Hits 1990-1998. Jag har några andra plattor med Stefan men den här samlingsskivan är full av guld. Låten "Näktergal" är sommar, när jag hör den sitter jag själv där på bryggan och Teddybjörnen som följer är full av tårar.

Livet är som en fest är ganska festlig.

"Livet är liksom en fest
där spriten där ej tar slut
man blir fullare och fullare

När man ligger där och dör
i fyllstank och odör
har man helt glömt bort va man gick på festen för"

Ja det var ju också en symbolik över livet..

Hjärtat tar aldrig semester är en annan fullträff.

"Men hjärtat tar aldrig semester
det bultar i mitt öra varje natt
försöker muta det med sprit och cigaretter
det lugnar inte hjärtat mitt ett skvatt"

Nej hjärtat tar nog aldrig semester. Och det är väl tur.

Eller?

Inga kommentarer: