lördag, april 01, 2006

Om dubbelgöken och hetspressen

1 april. Den här dagen har många väntat på. Särskilt kvällsblaskorna som nu kan hitta på vad som helst och ljuga för svenska folket. Det gör dom visserligen alla andra dagar också men idag kan dom spä på extra mycket.

Fast det verkar som fantasin tryter på vissa redaktioner där ute. Dom annonserar och vill ha tips från svenska folket. Det är nog så dom själva inte behöver hitta på snasket utan kan hänvisa till en mycket sannolik källa.

Sannolikt. Jag såg Hasse & Tages "Under dubbelgöken" igår. Tages sannolikhetstal är strålande. Jag hade hoppats att min favoritsketch "På bygget" skulle vara med men tyvärr inte.

1 april är startskottet för våren - på allvar. Hoppas jag i alla fall, ingen sol i sikte idag men dagen är klar och det är ändå en skön luft som råder just nu. Snart kommer värmen också. Underbart.

Jag gillar april men inte så mycket som jag gillar maj. Den skönaste av alla månader. Sköna maj och juni slåss om att vara min absoluta favorit. April är också skön men ofta en riktig lurifax. Du kan vänta dig vad som helst. Det kan fortfarande komma förbi en snöstorm och flera minusgrader ena dagen för att vara tvåsiffriga plusgrader och dränkande solstrålar dagen därpå.

"En idiot som jag" av och med Lasse Lindh är dagens låt.

Bäst musik just nu som nån odräglig radiokanal med mega i namnet brukar säga.

Inga kommentarer: