torsdag, mars 30, 2006

Nu är den på väg

Våren. Nu kommer den. Jag känner det i hela kroppen. Termometern visade en hel del trevliga plusgrader idag. Solen stekte och smekte staden. Leendes såg jag fram mot dagens fotbollsmatch. Jag tog på mig den lätta sommarjackan och vandrade iväg.

Hm. När jag kommer ut är solen plötsligt puts väck men det slår inte ner mig. Det är ljummen luft och vindarna är vårlika. Solen kommer nog snart igen, tänker jag och promenerar vägen mot konstgräsplanen där IFK ska möta FC Inter (Finskt lag)

På plats har solen ännu inte kommit fram. Jag tar en rykande kopp kaffe (eller vad det nu var) Blaskigt var det men vad kan man begära för tio spänn? Matchen börjar inför några hundra åskådare. Det är ingen bra match. Det händer nästan ingenting. Jag står och fryser en smula. Kaffet tar slut för snabbt.

Matchen slutar 1-1 och när jag vandrar hemåt är det kyligare men så kommer äntligen solen fram igen. Varför höll du dig borta under matchen för? Nu sitter jag inne och värmer mig med godare kaffe. Klockan är snart kväll men ljuset har återvänt. Äntligen.

Nu är våren på väg.

Hurra!

Sommarkväll i Karl-Johans Park

Inga kommentarer: