onsdag, januari 18, 2006

Vinter

Snön faller och vi med den som Lundell besjöng. Just nu vräker den ner utanför mitt fönster, det har den gjort under hela dagen. Efter jul och nyår hoppas jag alltid att vintern ska springa ett snabbt 100-meterslopp och att våren kommer infinna sig på stört. Så blir det sällan tyvärr men längtan och saknad av vår och sommar är ju som störst när det ser som mest hopplöst ut. Det gör det väl nu men vi har faktist klarat av november för längesen. Titta på semesterbilder från vågskvalp och bryggor är deprimerande. Det känns som en hel istid innan vi kan sitta på bryggorna igen. Jag tänker på gycklarnas afton när jag ser Jonas Karlsson stå i TV-Sporten och beskylla Yannick Tregaro för att vinna pris på Idrottsgalan. Enligt Karlsson är inte Tregaro en värdig vinnare av priset som årets ledare. Han vinner för att han får mest utrymme i media säger Karlsson. Då tänker jag att vilka är det då som ger detta utrymme? Antagligen TV-Sporten självt som är friidrottskanalen och Jonas Karlsson i synnerhet som intervjuat och till och med kommenterat tillsammans med Tregaro. Alltså är kritiken från Jonas Karlsson egentligen inte riktad till Yannick Tregaro utan till TV-sporten och Jonas Karlsson. Eller? Jag tittar och läser runt på allt löst folk i media som bloggar och krönikerar. Som Patrik Ekwalls TV4-blog. Ekwall bloggar om sitt hotell i Saudiarabien och Karlsson spikar en stor list i sin ena stortå. Alla måste ha någonting att säga minst varje kvart. Som det här tramset. Inte har du väl läst allt det här?, för jag har verkligen ingenting att säga. Jo kanske men då får du läsa mellan raderna. En tjusig vinterbild var det väl ändå?

Inga kommentarer: