torsdag, januari 05, 2006

Tänk om det aldrig skulle bli sommar igen

Denna vidriga vinter tar ett strypgrepp över Sverige. Det är snö,kallt,blåsigt,blött,halkigt,geggigt,isigt. Vidrigt helt enkelt. Januari har bara börjat, vintern kommer att bestå länge. Som tur är kommer det ändå en sommar igen. Om ca 5½ månad. Usch vad långt det är dit. Men tänk om det alltid skulle vara som det är nu, tänk om det aldrig skulle bli sommar igen. Uschiamej. Jag längtar till grönskan och fågelkvitter. Jag längtar till kortbrallor och sandaler. Jag längtar till och med till ett stilla juniregn. För att klara vintern behövs energi. Jag får energi från bra musik. Tyvärr kommer det nästan ingen bra musik längre. På skiva alltså. Den mest spännande musiken finns egentligen på nätet. Fast en och annan platta kommer förstås. Fortfarande är Thåströms från sena 2005 på regelbundet besök i min skivspelare. Jag vill läsa också, jag kommer på att jag vill köpa Hasse & Tages Svenska Ord: Saga och sanning. Det får bli av snart. Tänk om man kunde gå ut nu och lägga sig i någon hängmatta och njuta av en iskall isdrink. Ja tänk. Vinter 2006 avlägsna dig!

Inga kommentarer: