onsdag, januari 25, 2006

Om Sven-Goran och tjusningen med ENTER

Återigen faller snön utanför. Den här vintern tar visst aldrig slut. Inte för att jag har någon sådanförhoppning så här i slutet på januari men i alla fall. Snö, snö, snö. Drivorna hopar sig. Ett stilla snöfall har jag egentligen ingentig emot om det inte vore för att jag vet om att snöplogen alltid far omkring här och skränar efter klockan 03 så man knappt kan sova. Dessutom tar det över en timma att skotta området utanför och att lyssna på en snöplog kan vara rätt trist. Särskilt om man vill sova.

"Svennis" har meddelat att han slutar som förbundskapten i England efter VM. Man kan väl inte påstå att den brittiska pressen haft ett gott öga till honom även om han i vissa fall har sig själv att skylla. Pengar och Kvinnor gör honom galen men han är tillika en av världens skickligaste managers. Åtminstone var han det när han vann ligan i Italien med Lazio. Tidningarna i England är dock i magstarkaste laget ibland. "Det kan bara ske i det här landet", lär Sven-Göran ha sagt om pressen där. Jag såg ett komiskt uttalande från en av tidningarna att "Han har skadat Engelsk fotboll och det är hans skyldighet att ge England guld i VM"

Jisses.

Självinsikt har ju England aldrig haft med sina fotbollslandslag som vann VM 1966 och sedan dess tror man i England att dom alltid är bäst. Det är ungefär som med sittplatspubliken på Idrottsparken...

För övrigt tillbringade jag kvällen framför en engelsk ligacupmatch där Arsenal ledde semifinalen mot Wigan men klantade till det å det grövsta i sista matchminuten och förlorade. Det är ändå tjusningen med idrott, allting kan hända och det är inte över förrän den feta damen sjunger. Man älskar dramatiska matchavgöranden, nästan alltid. När det drabbar dom lag man har kära är det inte lika fascinerande.


Har du sett vad stiligt uppdelad texten är denna dag? Jag tänkte sätta lite stil på denna flamsblog istället för ett enda stort hopkok av gröt som det var tidigare. Eller det var snarare så att jag är för lat att trycka ENTER.

Nu gjorde jag det igen.

Titta så tjusigt.

Nu har jag nog kommit så långt det går för i dag.

Jag avslutar med att slänga in en onödig bild på en skojig rauk.

Jag tror inte den är släkt med Stefan Sauk.

Godnatt.

Inga kommentarer: