onsdag, januari 25, 2006

Slasksblaskets årstid

Slask och blask. Slaskblask eller blaskslask. Vilken sörja och gegga. Jag halkade fram med mina kassar genom stan. Det här med vinterskor hade kanske varit en fördel, just en sådan här dag. Förra vintern gick jag in i en butik och köpte ett äpple innan jag hade en föreläsning. Sedan stod jag på öronen i ishalkan utanför och äpplet rullade all världens väg. Vilka reflexer man ändå har när man ramlar så där, ja om man nu inte slår sig fördärvad vill säga. Jag studsade upp från isen och fortsatte att gå mot föreläsningslokalen som om ingenting hade hänt. Varför känns det så pinsamt att dratta på ändan? Jag vet inte ens om jag tycker att det är så men av någon anledning studsar man upp och ser sig oroligt omkring. Nähä inte har jag ramlat inte, ha haaha. Och så går man vidare med beslutna steg. Märkligt beteende får jag säga och det sker helt reflexmässigt. Men den där årstiden när vi slipper halka och falla omkull på grund av otrevliga isfläckar får gärna komma snart.

Sådan här himmel längtar jag efter



Vår, Värme och Vackert Väder. På tal om många v:n fast dubbla såna. WWW alltså. Jag tipsar om skön musik från Finland. Jarkko Hietanen. Han kanske är släkt Janne? Vilken Janne? Janne Hietanen alltså. Backklippa från Finland som spelade i IFK. Eller klippa och klippa förresten. Vet inte om han spelade heller för den delen. Skitsamma, på http://www.archive.org/details/sc00154 hittar du musiken. Han kallar sig Yasahi och gör atmosfärisk ambientmusik. Gillar du Sophie Rimheden? Alla ni som nu inte räckte upp en hand, ni kan faktist ta och..ja gör något annat då. Ni som är kvar kan titta in på http://www.archive.org/details/rwb001 där finns två låtar med Sophie som inte finns på skiva. Dom är från 2004 och är väl värda en nedladdning. Jag hittade en konstig mix av Sophie på Kristianstadsbladet också..den länken har jag förlagt nu. På Maxi-singel fann jag en remix av Carolas dåtida "Främling" med Sophie och Håkan Lidbo. Den var speciell.

Nu är kvällen snart här, i filmrean har jag hittat fyra olika filmer som jag vill se. Ikväll blir det nog en av dom, frågan är vilken. Skivrean är också över oss nu. Den är farlig, alldeles för många bra skivor till för rimliga priser. Jag letar efter något spännande i bokform också. Har Henning skrivit något nytt efter frosten? Nej det var ju innan. Höhöhö.

Nej nu får det vara nog. Du har ju redan slutat läsa i vilket fall.

Inga kommentarer: