onsdag, januari 11, 2006

CONGRATULATIONS YOU HAVE WON 8 DRILLIONS!

Hurra! Jag får massor med pengar säger dom i avlägsna e-brev från Zambia. Flera, flera driljoners kronor tydligen. Fantastiskt. Fasansfullt. Sedan ringer någon tibetansk, djävulusisk möshumla och säger att jag ska vinna en resa. Oerhört irriterande. Men jag slipper i alla fall såndär hederlig reklam med posten. INGEN REKLAM TACK! står det på min lägenhetsdörr. Desto mer kommer i e-postlådan. Jag ska få utskrifter och dvd-filmer, gratis versioner av Windows operativsystem XM MEGADUPER. Allting är FREE FREE FREE. Bara klicka på länken. HUMBA! Spam är ett gissel, var har dom fått min hemliga adress ifrån? När man laddar ner gratisprogram från webben vill dom gärna att man registrerar sig. HA! trodde ni va!?! Blahahahahaaaldrig på denna sida av 3000-talet. Otåligt väntar jag fortfarande på mina skivor jag beställde från en obetydlig skivaffär på webben. Hur länge ska jag behöva vänta? Ja, just nu beräknas ni få vänta i ca sju tusen veckor. Tag gärna en kölapp och kom inte tillbaka. Hrmpf. Varför har ingen ickeinternetiserad skivaffär Hans Appelqvist eller Patrik Torsson. Bara Idol-Agda och Hitskval. Jag borde ha en skiva med Nina Simone. Vilken legendar och vilka låtar. Varför har jag inte sagt det till mig själv tidigare? Antagligen för att jag sällan hört henne. Radion spelar nämligen sällan sånt nu för tiden. Å andra sidan har jag inte frivilligt lyssnat på radion sedan 2002 nån gång. Det var ju inte så längesedan. Ninas låtar fanns redan då, säger du. Säkert, fast dom har nog inte spelats sedan 1992 i en svensk trovärdig radiokanal. 1993 kom som bekant den äckliga kommersiella skräpradion och dom har baske mig aldrig spelat något med Nina Simone! Dom gör reklam för kommersiell radio i TV. VI HAR BÄSTA MIXERN! påstår någon. Köksmixer kanske. BÄSTA LÅTARNA JUST NU OCH FRÅN IGÅR! Vem vet vad som är bäst? Jo, just ja; försäljningslistorna. Blaj! Blahaj! BLÄ! När den hyperidiotiska rösten säger LÅTARNA FRÅN IGÅR spelas en musikvideo med Titiyo. Vilket perspektiv. Jag skulle vilja ta jobb på en supercool kommersiell radiostation. Låsa in mej och gömma nycklarna och göra fullständig anarki. Spela upp Strindbergpjäser och spela Vivaldi. Det vore fantastiskt roligt. Avskedandet skulle jag ta med glädje, någon har ju ändå försökt att berätta för dom stackarna som lyssnar att det inte behöver låta likadant på varenda frekvens över hela Stockholm. Jag stod i butik en gång när dom ringde och ville att personalen skulle skrika som grisar och få hundra spänn tror jag det var. VA? Nej det har vi inte, försök hos Anderssons livs. Tyvärr går aldrig sånt ut i etern eftersom spontanitet inte får förekomma i den kommersiella radion. Tänk om någon skulle säga faanshelvetesjävlaskitkanal! rätt ut i etern. Dom stackars människorna, dom som rings upp och även dom som tvingas stå i studion är sällan live. Allt är inspelat och redigerat, så att ingen ska säga något dumt. Som HEJA ICA!! Spontanitet och fantasi får aldrig förekomma för då får dom som sponsrar detta grismedia spader. Eller så tar dom sina spadar och gräver ner kanalens programdirektör. Nej för musikälskare är inte kommersiell radio bra, alla vet ju att HALLÅ! SNÄLLA KANALEN DET FINNS MER ÄN 10 ARTISTER I HELA VÄRLDEN!
Jo, det är klart dom vet det. Men dom vet ju ändå att dom som lyssnar i bemärkt mening faktist inte gör det. Lyssnar alltså.
Kräkas på kommersiell radio ska jag sluta göra nu.
Titta, en till kanal läggs ner - nu var dom bara sju.

Inga kommentarer: