måndag, januari 09, 2006

Tusen ärenden och drömmar

Sprang igenom stan med tusen ärenden. Såna där irriterande mitt-i-månaden-räkningar-som-måste-betalas-på-ett-kassakontor-nära-dig. Snart finns dom inte mer. Kontoren alltså. Ärenden att uträtta, handlingar att skicka iväg. Frimärken. Dyra. Varför använder inte alla e-post. Lägg ner posten! Kelley Vice upptäcks i nätetikettdjungeln. Akustisk vacker musik. Nu kommer alla reorna. Skivreor och bokreor. Vi måste alltid ha ett sätt att stå ut. Reor eller OS. Snart är det OS. Med nya fiaskon bakom hörnet. Dom största står pressen för. Alltså inte idrottarnas psykologiska press att vinna guld åt nationen utan den idiotiförklarade pressen i media. Hypningen är total över Curling och Timmerforsränning. Idag plockades det stora julpynten som suttit uppe över hela stan ner. En del i alla fall. Nu kastas alla granar och det vackra lysande skimret som lyser upp alla hem blir svart. Det ska bli ljusare, det är knappt märkbart. Vart tar alla granar vägen? En fråga jag vill ställa till Anders & Måns. Nu är julen överstökad och befolkningen ser fram emot midsommar. Vädret under dessa två helt olika högtider bruker ändå vara detsamma. Skillnaden är ljuset. Ljuset, ja jag längtar till midsommarljuset. Midnattssolen i norr har jag aldrig upplevt. Jag skulle vilja. Jag vill också åka till Canada. Nån gång. Det sägs vara vackert där. Har jag hört. Vardagen tuggar på, ärendena (!) och drömmarna lever ett evigt liv.

Inga kommentarer: