onsdag, februari 28, 2007

Nej, jag är skeptisk...

IFK återvärvar Daniel Bamberg. Brassen som muntligen var överrens med IFK om ett 3-års kontrakt före jul men struntade i det muntliga avtalet och skrev på för en klubb i brasseland istället. Fast han ångrade sig tydligen och rev kontraktet efter fem matcher. Nu kommer IFK ta emot honom med öppna armar igen. Säkert ett 3-års kontrakt från och med i morgon.

Daniel Bamberg som en bollfördelare på mittfältet? Låt mig citera Stefan Sauk återigen:

Jag är skeptisk.

Bamberg som har ett bra löpsteg och förvisso näsa för mål är nog ingen spelare att luta sig emot när det blåser hårt och framför allt ingen att bygga laget kring. Dom som hoppas han kan ta Haris Laitinens roll kommer bli djupt besvikna. Låt oss hoppas att Blomma/Sama tillsammans kan vara lagets motor.

Men.

Jag är skeptisk.

Med Bamberg lär det vara slutvärvat. Eller, nej förresten när IFK inser att laget behöver den där playmakern man saknar kommer ett sista nyförvärv men antagligen inte förrän till sommaren när säsongen i stort sett är körd då IFK "bara" är 5-6 poäng från toppkänning.

Du har förstås hört den förut.

Vi lämnar detta.

Nu har jag även fått svar från L.T FISK. Tre skivor från honom är på väg. Han erbjöd sig att komma till studion någon gång och spela live. Det skulle vara coolt.

Vi lämnar februari om någon timma. Vi tar oss istället an mars. Den sista vintermånaden. Skönt. Jag vill lämna snö och kyla bakom mig. Ja, vem vill inte göra det? Vasaloppet på söndag. Ses vi i spåret?

Nej, det visste jag väl.

Nu ska jag göra kvällsmackor och se färdigt den där filmen jag började se om i går kväll.

Inga kommentarer: