söndag, mars 04, 2007

Tankar om..allt möjligt

Trött såhär på söndagskvällen och jag har en stor trave disk som borde diskas undan.

Ska försöka lite senare.

Jag lägger ner för mycket tid på musikmixarna till radioprogrammet Centrifug. Det är som om jag aldrig blir nöjd. Jag borde bestämma mig för en linje och sedan fullfölja denna men min skalle vet inte vad körschema är, jag vill hela tiden ändra och byta ut men nu ändras inget mer. Mixarna till tisdagens program är klara.

Det blir Paddy McAloon. Inte I trawl the megahertz på 22 minuter utan en något kortare låt från skivan med samma namn. Vidare dyker Petter Friberg som gör filmisk musik upp och Patrik Torsson. Jag spelar sönder hans Kolväterserenader-skiva, både i min cd-spelare och i Centrifug men jag kan inte sluta att spela den. Den funkar allra bäst kvälls eller nattetid. Prova själv.

Skulle nu Ingrid eller Johan skicka dom utlovade skivorna innan tisdag så är det väl möjligt att jag börjar revidera musikupplägget igen...

Leif Boork om SM-lottningen i hockey: "Det ska bli trevligt att slå ut HV71". Hm, så sa han nog inte, citatet är ju från Expressen så man tvivlar. Idag tror jag nästan aldrig på det som tidningarna skriver, det är sunt antar jag men det är sorgligt hur dagstidningarna idag bara förmedlar lögner eller spekulationer istället för trovärdiga nyheter. Egentligen är det inte så märkligt eftersom saftiga spekulationer säljer bättre än rena fakta.

Finns trovärdighet i dagspressen idag? finns det en enda journalist i Aftonpressen eller Exbladet som är trovärdig?

Hör av dig om du kommer på någon.

Epitetet nöjesjournalist borde i synnerhet utplånas.

Skvallerkärring som Kjell Bergqvist har kallat dom i över 10 år är nog ett bättre uttryck.

Jaha så är Zlatan tillbaka i landslaget. Tror ni han tackar ja i fortsättningen även om han möts av burop i nästa hemmalandskamp? Zlatan är mästerlig stundtals i Serie A och på sikt är det förstås nödvändigt att han kommer med i blågult men hade nu inte Elmander/Allbäck gått skadade så hävdar jag att just den duon är den bästa anfallsduo blågult kan ha idag och haft sedan Kneten och Dahlin.

Tänk er Zlatan på bänken. Då drar han nog igen.

Som jag. Jag drar nu till närmaste teve. La-Liga väntar.

Inga kommentarer: