söndag, februari 25, 2007

Stilla faller snöfall

Har just sett Madrid-derbyt mellan Atletico och Real. Jag trodde på ett magnifkt derby när Torres satte 1-0 till Atletico i den 11:e minuten och 2-0 hade dom inne efter en kvart som dock domaren lyckades döma bort (det är alltså inte bara i superettan som domarna är blinda) Matchen slöt orättvist 1-1. Atletico spelade en härlig fotboll, fint kortpassningsspel där man bräddade spelet från kant till kant. Dom var värda segern. Real var ganska genomusla och skapade inte mycket - förutom kvitteringen. Som helhet var det en av dom bästa matcher jag sett på sistone, det var en härlig intensitet och kamp i 90 minuter men som sagt Atletico borde vunnit och brutit trenden att inte ha besegrat Real sedan 1999.

Jag är hemma i Ljungsbro över helgen. Jag tittar ut genom fönstret och ser ett ganska kraftigt snöfall i skenet från gatlyktorna. Kanske hinner jag skotta innan jag far tillbaka till Norrköping i morgon. Jag skulle nog vilja det. Det var väldigt längesedan jag skottade och det väcker alltid nostalgiska känslor i mig. Som barn älskade man ju snö. Dom flesta ungar ville ut och bygga snögubbar eller ha snöbollskrig. Själv ville jag mest skotta. Jag vet, jag var underlig av mig redan då.

Nu sitter jag uppe och väntar på nästa match. Jag tänkte se lite NHL-hockey för första gången på ett tag. Toronto-Philadelphia. Kanske lägger jag mig inte förrän 4. Det mest troliga är dock att jag somnar på soffan vid 02.30. Jag minns tiden när jag var ett NHL-freak. Satt uppe mitt i natten, följde matcherna på nätet och förde egen statistik. Numera händer det att jag får in nån NHL-match på streamen ibland men den usla kvalitén går inte att titta på längre än 10 minuter. Inatt tänkte jag därför bli lite mer nostalgisk. Titta ut över snöfallet och minnas flydda tider, knäppa på Flyers-Leafs och till och med kanske knäcka en micropizza.

Jo, exakt så onyttig som en pizza efter midnatt tänkte jag nu vara.

Till sist. Jag såg inte dagens träningsmatch mot Sleipner (4-0) men hade jag gått dit hade jag fått se Stefan Thordarson iklädd en fiske-rensare-mundering:

http://sport4u.se/huvudkonton/61/uploadbilder/bilder/2007_02_24_o.jpg

Inga kommentarer: