tisdag, februari 27, 2007

Röster

Jag mejlade Ingrid Hedin Wahlberg tidigare.

Undrade om man kunde hitta någon skiva med henne någonstans.

Hon svarade att hon ännu inte spelat in någon skiva men att hon skulle bränna ihop några låtar och skicka till mig.

Mycket vänligt, tack Ingrid!

Spelade hennes "Hellre ensam då" förra veckan i Centrifug.

Det kommer mera under våren.

Blev tipsad om sajten Last.fm. Hittade mycket spännande musik. Jag gjorde en sökning på något jag redan har glömt men fick istället upp tips på andra, snarlika artister. Bland annat poppade musik från Island upp. Sigur Ros. Det låter lovande det jag hann höra.

På tal om Island.

Jag undrar när jag egentligen ska komma iväg till Island. Jag vill ju dit.

Jag är inne i en I trawl the megahertz period igen. Jag kan ha Kent-perioder, Mauro-perioder, Sophie-perioder eller Plura-perioder - för att nämna några perioder. Men att en enstaka låt kan stanna upp hela världen på ett sådant sätt är fantastiskt. I trawl the megahertz. Det är nog ledmotivet i filmen om mig själv.

Framför allt är det rösten av Yvonne Connors som stannar upp allting.

Henne vill jag höra mera av men jag hittar inget annat som hon har gjort.

Hennes röst förmedlar lika mycket mystik som Laurie Anderson.

Borde införskaffa fler skivor med Laurie förresten. The ugly one with the jewels från -95 är det enda jag hört. Tror ni att hon är lika vänlig som Ingrid om jag skriver till henne...

Inga kommentarer: