torsdag, februari 22, 2007

Snöigt

Snön faller och vi med den?

Kanske.

Snön har i alla fall vräkt ner det senaste dygnet.

Det är plötsligt vinter på riktigt.

Tänk alla som oroade sig så före jul.

MILDASTE VINTERN I MANNAMINNE!

Ja det är växthusens fel.

I tisdags när jag spatserade gatan ner mot studion vi sänder Centrifrug ifrån så förvandlades mina öron till isskulpturer. Jag hade förlagt mössan som borde legat kvar i väskan men icke.

Kylan låg över hela stan.

Det är nog fryshusets fel.

Det blev en salig blandning som vanligt i tisdags. Vi spelade The Orb, Björk,L.T FISK, Erik de Vahl och ett skönt ambientiskt spår med gruppen Surge, för att nämna lite. Vi avslutade med Joanna Newsom. Hon sjunger på ett fladdrande sätt. Hennes röst far runt i hela rummet när man lyssnar på skivan "Ys" Från den blev det "Emily" Jag valde mellan den eller "Cosmia" som jag gillar skarpt från samma skiva men det får bli en annan gång och vi drog ju faktiskt bara över 5 minuter denna gång.

I nästa program reser vi troligen till Sydamerika. Det blir spännande.

Jag borde gå och handla och jag borde diska.

Det är så mycket borden. Fast jag har ju bara ett som måste städas.
Bordet alltså.

Ja, det här är riktigt tramsigt och flamsigt.

Istället saklig information:

Brassen Bamberg som dissade IFK före jul har enligt rykten inget kontrakt med den brasseklubb han skrev på för längre. Ryktet säger att han ska återvända till IFK. Jag måste säga att jag är kluven om detta stämmer. Bamberg trodde kanske han skulle få ett mycket bättre kontrakt i Brasilien men uppenbarligen hade dom slut på korvkioskar där.

Undrar om Micke öppnar sin igen?

"Ja, det här är ingen korvkiosk"

Det är egentligen storartat när man tänker efter.

Hoppas agenten som ville ha en fet signing bonus hittade korvkiosken på Parken sen. Fast den var nog stängd å andra sidan så det blev nog varken bonus eller senap.

Nä, någon Bamberg tror jag inte det blir. Undras hur poppis han skulle vara förresten om han återvände?

Jag hoppas istället fortfarande på Pligg eller Shhadeh men tror att det slutar med dom två provspelare som var här för 2 veckor sedan.

Dagens bästa citat hittar jag på gopeking.net

"Att hitta IFK:s röda tråd är lika lätt som att hitta en vackermatchtröja i en snöstorm"

Jag kunde inte sagt det själv.
Kom igen nu då Micke.
2 månader till seriestart.

EDIT 1: Jag har diskat men inte städat bordet som jag borde.

EDIT 2: Simon Omekanda klar för IFK. En av provspelarna alltså.

Okey.

Då blir det nog ingen Pligg.

Ändå.

IFK hoppas han kan utvecklas till en spelare med stor potencial.

Hoppas dom och skriver 3-års kontrakt.

Varför dessa 3-årskontrakt till oskrivna kort?

Jaja.

Inga kommentarer: