söndag, februari 11, 2007

Det är ju sanslöst bra!

Första gången jag hörde Veronica Maggio var i somras. Jag tyckte "Dumpa mig" var riktigt fånigt, snudd på irriterande enerverande. "Nöjd" var helt okey tyckte jag även om jag tyckte texten var något påträngande. Vaf-n är det för snobbig brud egentligen?

Men, nu har jag lyssnat igenom skivan flera gånger. Jag tror jag är inne på femte lyssningen och skivan kom igår. Det, kära besökare ska du veta hör inte till vanligheten. Det är sällan en skiva har den effekten på mig.


Texterna är typiskt melankoliska svenska och resten av låtarna på skivan är så jävla mycket bättre än dom två första singelsläppen. Ursäkta svordomen men jag kan inte låta bli. Fick hon inte en grammis nyligen? Jag förstår nu varför för skivan är överraskande sanslöst bra.

Inga kommentarer: