måndag, februari 05, 2007

Vad säger känslan i morgon?

Lyssnar igenom ljudmixarna till morgondagens program. Jag är rätt så nöjd tror jag.

Men jag ljög lite tidigare här om innehållet. Det blir ingen Caroline Bergvall. Hennes "Mont blanc" är 12 minuter lång. Vi sparar den till en annan gång. Det blir så mycket annat. Som svensk 90-talspopnostalgi. Hade Sture tillåtit den ordkombinationen? Mauro är inblandad. Inte i svenska ordakademin vad jag vet men i tisdagens program.

Vidare blir det lite Joni Mitchell, lite Peggy Lejonhjärta (från Linkeboda!) och lite Laurie Anderson. När man sitter så här och väljer ut musik blir det impulsval. Känslan säger att det och det och det måste in. Jag hoppas känslan är rätt på tisdagkväll. Jag tar ofta med mig en bunt med skivor som en reservplan. Det kommer ofta infall som säger att just nu måste faktiskt denna låt spelas.

Sedan finns det någon som hävdar att man kan använda körschema.

Jag har försökt använda körschema vid andra sändningar men jag tror aldrig att jag har lyckats hålla ett enda.

Inga kommentarer: