fredag, februari 02, 2007

Grådaskmisär

Blogger tvingade mig att uppgradera min blogg. Nu förväntar jag mig verkligen en förbättring. Jag vill känna hur orden dansar fram som virvelvindar. Virvla då.

Tre musikmixar klara för tisdagens sändning. Jag är ganska nöjd men jag kommer nog ändra i dom som jag brukar fram till sändningsdags. Det är ju bara synd att det är så mycket annat som måste göras. Jag skulle vilja sitta och göra musikmixar alltid.

Joni Mitchell, Hans Appelqvist, Postal Service, Caroline Bergvall, Lisa Nilsson, Natalie Walker.

Dessa röster kommer att höras på tisdag. Tror jag.

Igår kväll satte jag mig och läste igenom en massa kurslitteratur. Jag läste kanske i en timma innan jag kom på att jag skulle göra en ljudkrönika istället. Det gjorde jag. Resultatet kan höras på 89,0 FM klockan 22 på tisdag.

Sarah MacLachan. Hennes vackra stämma borde jag försöka klämma in på tisdag också.

Det är annars gråa dagar i Norrköping just nu. Vintern och snön har regnat bort och det är bara mörker och grådaskmisär.

Grådaskmisär. Finns det ett sådant ord? Jag tycker det är väldigt passande dessa dagar.

Det är långt till sköna maj, till ljusa juni och heta juli.

Nej inte så långt men det är långt för att säga som Olof Mellberg när han skulle beskriva en snabb forward han ställdes emot.

"Alltså, han är snabb och teknisk. Inte jättesnabb och inte jätteteknisk men...man han är snabb och han är teknisk"

Klockrent.

Inga kommentarer: