tisdag, februari 13, 2007

Hur gammal är min skrivare?

Tisdag kväll.

Trött i skallen.

Förmiddagens Hypermedia var kanske inte direkt jobbig men den tidiga morgonen var hemsk. Upp i ottan, skriva ut hemtentan smidigt, bälja i mig en kopp kaffe och i väg ut i Norrköpingskylan.

Det var ju tanken men min skrivare som jag flera gånger tänkt och visa upp i Antikrundan morronstrejkade. Eller först skrev den ut alla sidor duktigt. Tyvärr låg papprena helt snett och sådär kan man ju inte lämna in det, tänkte jag och skrev ut allt igen. Tre sidor gick finemang sen var det stopp och en stor fet bläckfläck bildades istället.

Vid det här laget hade min trötthet övergått i en mindre frustration. Efter 5 provutskrivningar var jag på väg att ge upp. Vad skulle jag ta mig till nu då? En försent inlämnad hemtenta hade här inneburit OMTENTA. Nej nej nej nej nej nej!! Men så, som ett under fungerade den plötsligt och skrev ut alltsammans duktigt. Var den bara morgontrött? Jag hoppas det för jag vill inte köpa en ny skrivare. Jag gillar ändå min antika printer från 1996 eller om det var 1896. Den har sin tjusning. Framför allt tjusningen att hitta rätt bläckpatroner till den, det är ett äventyr.

Nåväl, nu fick jag sidorna utskriva och hemtentan inlämnad i tid. Pust.

Håller på att lägga över förra veckans Centrifug på datorn. Ni som inte lyssnade missade ett fantastiskt program. Joni Mitchell, Hans Appelqvist & Patrik Torsson. Bara en sån sak. Låtlistan ligger förresten ute här

Jag vill ha låtönskningar till programmet, inte för att vi har dåligt med låtmaterial eller så men det är alltid trevligt med lyssnarmejl så skicka ett mejl till centrifug@mail.com och berätta nåt trevligt.

Inga kommentarer: