tisdag, januari 30, 2007

Halka

Under IFK-himlen intet nytt. I aftonblaskan påstår Micke-Magi att IFK har nyförvärv klara inom två veckor. I Corren säger Kristian Bergström att han i nuläget inte kommer spela för ÅFF. Undrar om inte IFK ska försöka locka över Pligg till IFK, för hans vänsterfot görs lika bra på en högerkant som en vänsterkant. Förmodligen lär Pligg vara det bästa IFK kan få just nu.

Undrar dock om klubben kommer hitta någon som kan slå dom avgörande passningarna och kunna utmana stabbiga superettan-backar eller skjuta målskott från 25 meter. Undrar om IFK kan hitta en ny och något jämnare Haris Laitinen.

Janne Hellström in i IFK-styrelsen. Äntligen någon med fotbollskunskap.

Det råder halka utomhus. Det är faktiskt rätt sällan det är halka inomhus. Jag glider fram på gatorna.

Inomhus försöker jag plöja igenom kompendiumet för kursen som inte var så dyrt jag hade befarat. Plötsligt mitt i läsningen inser jag hur mycket roligare det är att diska just nu.

Så försökte jag beställa biljetterna till Sophie på Flygeln. Just när jag skulle bekräfta bestämde sig Ticnet-systemet för att det skulle ha ett sex timmar långt uppehåll för underhåll.

Hrmpf.

Inga kommentarer: