onsdag, maj 31, 2006

Mittiveckantankar

Tunga moln på himlen och regner sipprar ner. Jag skrev här i vintras att jag inte har så mycket emot lätta sommarregn. Detta är inte lätta sommarregn. Jag väntar på sommaren fortfarande. I morgon är det 1 juni. Den första riktiga sommarmånaden. Förra året regnade nästan hela juni vill jag minnas. Ingen repris nu tack.

Dagens IFK Norrköping saknar en spelskicklig innermittfältare med både offensiva och defensiva taker. Dom saknar en Pelle Blohm. Hans sajt är bra http://www.blohm.se

Igår skickade jag iväg en skivbeställning på cdon. Den första på länge. Hoppas jag får rätt skivor nu. Förra gången skickade dom något ytterst märkligt när jag ville ha Sophie Rimheden. Den här gången vill jag ha Paddy Mcaloon.

Läser på GD att Brynästränaren Leif Boork fick tre fingertoppar avslagna när han klippte gräset. Usch, farliga saker det där. Lite klantigt verkade det men inte lika klantigt som killen som skulle kolla om det fanns bensin i tanken och tände en cigarettändare för att kolla efter.

Ikväll tittar jag på "Matchen" i tevefyra. Håller VM-hjältarna formen? Brolin gör det knappast men känslan i fötterna har han nog inte tappat. Jag såg aldrig Brolin live när han lirade i IFK. Han lirade bara 3 månader innan han blev proffs i Parma.

Hostar mig fram genom tillvaron idag. Sommarförkylningar är inte roliga.

Inga kommentarer: