fredag, maj 12, 2006

Fredagkväll

Fredagkväll. Inte den trettonde men väl den tolfte. Sneglandes på teven spelar Sverige ishockey mitt i sommaren. Vitryssland väcker konstiga minnen, OS 2002 och Tommy Salos roliga nickskarv. På datorn följer jag bitvis IFK Norrköpings försök att inte vara helt genomusla, det går inget vidare mot Degerfors. 1-1 står det i paus. Orättvist så det förslår. IFK har enligt statistiken haft ETT skott på mål och Sur-Thordar har skjutit nåt skott i skogsdungen. Kabous har gjort Degerfors mål. Så överraskande. Han sätter säkert ett till snart.

Öppnar en kall öl. Lite för kall. Den har frusit till is. Tur man har en kall kyl i alla fall.

Så har jag bokat tågresan till Köping om två veckor. Det var relativt billigt, hoppas biljetterna kommer i tid.

Öl-musik. Finns sådan? Självklart. Ikväll ljuder Winnerbäck i högtalarna, passar alldeles utmärkt till min kalla Guiness. Men jag håller mig nog inne ikväll, det är lockande att ta några öl på en uteservering som i lördags, det var riktigt najs men det får bli lugnt.

Nån film senare kanske.

Men vilken?

Inga kommentarer: