söndag, maj 21, 2006

IFK & Hockey

Vaknade trött som en seg råtta i morse. Lyckades piggna till av några koppar kaffe och plötsligt var det redan tid att vandra mot Parken och IFK-matchen. Som vanligt hade jag inte några större förhoppningar men seger blev det. Årets första på Parken, 2-0 (0-0) mot Falkenberg.

Spelet var inte precis bländande men ett okey dagsverke. Riktigt orolig är man ju dock med detta IFK när dom bara leder med en boll. Försvaret är inte det stabilaste även om mittbacken Thomas Magnusson imponerade stort med sitt huvudspel idag.

Nåt topplag spelar dock inte IFK som...

Kom hem lagom för att se Sverige göra 1-0 och 2-0 i hockeyfinalen. Det var ingen vidare spännande match men VM-Guld, VM-Guld, VM-Guld..

Nu börjar Fotbollsfesten i Tyskland om ett par veckor. Det ska bli kul det.

Ledin har gjort årets VM-låt. En upphottad variant av 80-talsdängan "Just nu" Det kändes riktigt B av Ledin. Jag föredrar 7-åriga Franz VM-låt "Who's tha man? Zlatan" Den är störtskön.

9 juni börjar VM. Dagen efter min födelsedag. Måste man bli äldre? Jag vet inte om jag vill. 25 är väl lagom?

Inga kommentarer: