lördag, maj 20, 2006

Lördagsbryderier

Folk säger (jag också!) att Hockey-VM är blahaj blahaj och ingenting att bry sig om. Ändå satt man där och följde kvällens gastkramning i semifinalen mot Kanada. 5-4-seger och final i morgon mot Tjeckien.

Det är ju ändå inte så dumt med något som piggar upp tillvaron så här om våren.

I morgon blir det fotboll och Parken. Ska IFK äntligen kunna vinna på hemmaplan? Dom borde det men jag tvivlar. Som vanligt. Jag säger 1-1. Också nästan som vanligt. Falkenberg får ett snöpligt ledningsmål och Santos kvitterar i andra halvlek.

Som vanligt.

Den här gången skriver jag att kameran inte ska med så slipper vi några löjliga ursäkter i morgon. Vad är det att ta kort på egentligen? IFK Norrköping gör sig bäst på Text-TV har någon sagt. Jag är beredd att instämma. Men vi får väl se i morgon..

Kjell Alinge spelade en alldeles underbar förförisk låt i Eldorado i torsdags. "I trawl the megahertz" Klicka på Eldorado-länken här till höger och hitta låten och hela programmet för den delen. Det är skillnad på radio och radio och radio är Kjell Alinge. Så är det.

På stan blev jag i dag stoppad av en snubbe som frågade mig om jag trodde på Jesus. Jag tänkte vara lite full i fan och ge honom ett riktigt spydigt svar, men jag sa väl nåt i stil med. "Nä det tror jag inte" och skyndade iväg. Jehovas knackade på här för en tid sedan också, mitt i frukosten.

Senare såg jag hur den Jesus-frågande människan hade stoppat ett blont bombnedslag, hon såg besvärad ut. Jag förstod och led med henne men skyndade vidare mot nya mål.

Det hade börjat regna. Min Ica-kasse var ganska tung.

På hög samlas mina räkningar. Den här månaden är ett gissel. CSN, EON, Folksam, Telenor. Alla vill dom ha mina pengar. CSN. Jäkla typer. Jag hoppas jag kan börja plugga igen i höst. KSM, den ville jag läsa redan i höstas men föll på målsnöret.

Kultur, Samhälle, Mediagestalning. Först och främst vill jag ägna mig åt ljud och radio. Studentradio är ju något speciellt. Jag har pluggat och sänt radio förr, även om det inte var så seriöst där i Axevalla. Jag tror vi gjorde en seriös sändning där i början med riktigt intressanta samhällsinslag. Sedan gick det överstyr. Det var mest skämt och humor och skitprat och det var ändå innan vi satte igång med Mangelpress-sändningarna..

Mangelpress ja..vi skulle ju ha avslutat den där fantastiska serien med en mastodont-sändning live från Axvall. Det blev inte så. Vi hade sänt för mycket och fick lägga ner. Det var trist.

Vi gjorde ändå en sista sändning från skolan. Mellan 09.00-15.00 sände vi live från skolan. Jag var en av programledarna och trodde aldrig det skulle vara så jobbigt att sända så länge. Sändningen var kul men jag minns att jag somnade på efterfesten. Alldeles för tidigt.

Dessa är tankarna ikväll.

Inga kommentarer: