söndag, maj 14, 2006

Sommarplaneten..

Närmar mig någonting som kan kallas sommarplaneten. Senaste veckan har varit som sommar. Regnet idag kunde ha känts som ett sommarregn men det var det inte. Det var alldeles för kallt och för blåsigt.

Sommarplaneten? Vad är detta för pretentiöst skit tänker du som läser den här smörjan. Men visst låter det trevligt. En planet full av sommar.

Sommaren ska bli ljuvlig. Sol ska lapas i mängder. På stränder och i parker. Glassar likaså.

Detta är min årstid. Den på sommarplaneten.

Eller mängder förresten. Ozonet är farligare än någonsin. Sola med förnuft! Det där orkar ju nästan ingen att tänka på men vi bleka nordbor borde kanske göra det och inhandla solskyddsfaktur megaxxxduper snarast.

Om en månad börjar Fotbolls-VM. Jag har inte ägnat så mycket tankeverksamhet över det på sistone men det ska ju bli kul förstås. Sveriges matcher upplevs antagligen bäst på sportsbaren. Som vanligt.

Sol & bad på dagarna. Fotboll & kalla pilsner på kvällarna.

Stackars alla er som tvingas göra nyttosaker om dagarna.

I höst tänker jag också bli duktig. Om jag har tur.

Men just nu lever jag gott på sommarplaneten.

Även om jag måste storstäda i morgon.

Och mixa ljud. Ja det måste jag ju inte göra men det är kul.

I alla fall.

Inga kommentarer: