måndag, maj 08, 2006

Sommaren slår till

Sommaren har slagit till dom senaste dagarna. Det var längesen man mådde så gott som man gjort dom senaste dagarna. Nu är jag så realistisk att jag vet att bakslag kommer, så är det alltid men om detta är en försmak av hur sommaren kan komma att bli är jag lyrisk.

Var på Kolmårdens djurpark tillsammans med Maria i lördags. Kalashärligt och ölen mitt i allt smakade väldigt gott, eller hur?:) Fast den ljumnade snabbt i solen förstås. Det var många djur där i djurparken, jag hade inte varit där på flera, flera år. I Delfinariet hade jag inte varit tidigare så det blev en extra häftig upplevelse. Jag knäppte givetvis bilder, kommer här lite längre ner. Dock inte från Delfinariet för dom blev...ja dom blev inte bra i alla fall.

Idag promenerade jag genom staden, tänkte först gå till Halvars och njuta en glass där men bestämde mig istället för att gå ner mot strömmen och Carl-Johans park. Där skröt dom med "Stans bästa mjukglass" Jag frågade kioskbiträdet om detta var sant och det skulle det ju vara.
Visst var den god och smakade bra där i solen med utsikten över vattnet.

Sedan var det dags för match ikväll. IFK vinner inte som vanligt och spelar dödstråkigt och dåligt. Jag är dock inte särskilt upprörd. Jo lite halvtimmen efter matchen kände jag mig blåst på konfekten igen men det blåste snart av.

Vädret och mycket annat är för bra för att sura.

Dessutom är jag luttrad...

Så kommer dom då - Bilderna

Detta är ett axplock, mer kommer kanske senare i veckan..

Inga kommentarer: