lördag, maj 13, 2006

Before sunrise

Första segern för året. IFK lyckades pilla in en boll efter paus och vinna med 2-1. Det var ju bra, dom kanske undviker nedflyttning i alla fall.

Ikväll/natt har jag sett Before sunrise igen. Jag blir mer o mer förälskad i den filmen för varje gång jag ser den. Jag vet inte riktigt varför men det är något i den som berör mig, som talar och tilltalar mig. Kan man verkligen bygga en hel film på två människors samtal om livet och kärlek? Ja, absolut. Den här filmen är ohotad etta i min filmvärld. Uppföljaren var också helt okej men givetvis inte så bra som den första. Det är ju sällan så.

Before sunrise är en alldeles fantastisk "rulle" och jag rekommenderar alla som inte sett den att se den snarast.

Lokalpressen kommer som vanligt höja IFK till skyarna i morgon.

Det är svart eller vitt.

På många sätt.

Inga kommentarer: