tisdag, maj 16, 2006

D.N

D.N

Det är mina initialier. DN är också Dagens Nyheter. Surfa in på http://www.dn.se och upptäck kultursajten. Ny musik hela tiden och smakprov nästan på allt.

Det finns också märkliga recensioner och krönikor. Jag läser recensionen över "Vapnets" skiva som kom för en tid sedan.

Citat:
"Melodierna låter som sommardagar i hängmattan med ett iskallt glas saft - fina och ljusa med melodika, blås och tvärflöjter. Samtidigt är textraderna som getingar som flugit ned i glaset och hotar att sticka en"

Vilket snömos.

Om Vapnets skiva smakar som ett glass saft i hängmattan vet jag inte. Jag har i alla fall inte känt av det. Ännu.

Så väcker Sophie Zelmani mig igen. Ofta om natten. Jag kan vakna och höra hennes musik och se hennes texter framför mig.

"I will think that i'm just too late
i will think hard, it has nothing to do with me
so i'm leaving while i'm stronger"

"The life we shared togheter is no life anymore
it's time to praise the memories and put them
wherever they can grow"

Inga kommentarer: