onsdag, februari 15, 2006

Sparven Sture

Så har OS då börjat. Mitt tips på fyra Svenska medaljer ser inte ut att bli sanning. Gulden i sprintstafetten igår var en skidframgång som Sverige längtat efter under lång tid. Till och med norrmännen glädjes, det säger väl allt. Anja knep ett brons idag och hon lär ta fler. Om jag likt Jonas Karlsson i SVT får ändra mig minst 27,4 gånger så blir det nog..ja åtminstone fler än fyra..

Ser på Jeopardy med Adam Alsing. Den nya designen i studion och i grafiken är verkligen förskräcklig. Jag ville bara säga det. Jag tyckte också (den lilla stund jag nu tittade) att frågorna har hamnat på en annan dagisnivå än på Magnus Härenstams tid. Är det Adam Kalsing som skriver dom? Inte va?

Nu exploderar löpsedlarna, Fågelviruset är på väg till Sverige!!!! Makabra skrämselartiklar når oss. Hjälp, nu går vi under allesammans! Dom får det att låta som om det är nya Digerdöden som når landet. Fågelviruset drabbar vad jag förstår bara fåglar och det ska till ganska mycket om smittan ska spridas till människor som inte tar hand om smittade fåglar.

Vågar du mata fåglarna i parken?, frågar dom. Har aldrig gjort det vad jag vill minnas men visst vågar jag. Jag kan gå fram till sparven Sture och mata honom om ingen annan vågar. Fast Sture skulle nog flyga iväg ändå.

Är det nån som ska vara rädd för fågelviruset är det Sture.

Jag kan bara tänka mig rubrikerna i Fågelposten.

Inga kommentarer: