lördag, februari 25, 2006

IFK-vinst

Idag har jag vandrat genom isiga trottoarer, halkat ut och halkat in. Åkt skridskor mellan förfrusna isblock och simmat genom vattenpussar stora som bassänger. Jag klarade mig helskinnad men skorna är blöta. Vilken urlöjlig snö och issörja det råder och man bara glider fram. Porlandet i brunnarna lät som vår. Jo, den är nog på väg ändå. Mer snö behöver det väl inte komma nu snälla Bore?

IFK slog ÖSK med 2-1 (2-0) i dagens träningsmatch. Precis när jag tänkte för mig själv; att försvaret ser för jäkla säkert ut gjorde ÖSK 1-2 och IFK-försvaret började drälla. Som det brukar vara. Första halvlek spelade IFK ganska bra, man vann mittfältskampen tack vare Patrik Jönssons slit. När han gick ut skadad rasade allt samman. 1-0 kom tidigt på en billig straff och 2-0 var en snygg brasse-nick. IFK hade ingenting i den andra halvleken, ÖSK kunde (borde?) gjorde både 2-2 och 3-2 men IFK vann. Nästa helg möter dom Djurgården. Intressant.

Kan tipsa om ett besök på DN:s kultursajt. Där kan man lyssna till ett par nya låtar med förre Popsicle-sångaren Andreas Mattsson. Överraskande bra. Adressen dit är givetvis den som istället borde tillhöra undertecknad; dn.se

Inga kommentarer: