onsdag, februari 22, 2006

Is

Det snöar tydligen överallt just nu. Det snöar i Turin och det snöar utanför mina fönster. Tar det aldrig slut? Troligen inte.

OS i Turin går vidare.

Tre Kronor fick sin önskemotståndare i kvartsfinal. Matchen igår mot Slovakien slog sig in på topp tio listan över historiens mest tråkiga TV-händelser. Bakom alla datorer i Turin förbereder sig nu den svenska klottermurvelkåren med nya krigs och landsföräderirubriker.

Allmänhetens respekt för Tre Kronor har sakteligen gått utför. Vitryssland 2002, kapitalfiaskot i Globen 2004 och "sex-skandalen" har fört ner Tre Kronors varumärke långt ner i dyn. Vad skulle en förlust idag betyda? Lägger man ner ishockeylandslaget då? Fan tro't.



Det är mycket is just nu.

Isigt var jag än sätter min fot där ute och snö och issporter från OS.

Jag vill ha värme och grönska.

Sommar med soliga strålar och fotbollar som sparkas på gräsiga fotbollsplaner.

Jag vill inte ha isiga trottoarer utan isiga Piggelin-glassar som smälter i den 25-gradiga värmen.

Ge oss ett slut på denna makabra djävulusiska årstid.

Inga kommentarer: