torsdag, februari 02, 2006

Jag har aldrig var't på fotboll

Jo. Rubriken ljuger. Fruktansvärt. Jag har nog varit på fotboll ca sjutusentrehundraåttiotregånger. Jag överdriver förstås men snart får jag gå på fotboll igen. Rubriken är titeln på Blå Hästs kultlåt från 90-talet. Jag minns en annan kultlåt med Hans de Wolf United. "Vad gör dom när säsongen är slut" Finns den på skiva? I så fall måste jag hitta den fort, fort, fort.

Februarivädret är sådär lagom meningslöst. Lite sol men alldeles för kallt. Jag kan kanske inte sitta och drömma om sommarsol i varje meningslös blogg. Eller kan jag det? Ja det är klart, här bestämmer jag allting. Jag är härskare över denna blogg. Härskare ja. I morgon sänds sista programmet i SVT:s "Riket" Jag har faktist tittat på den stundtals. Mest för att få se Stefan Sauk. Han tar verkligen sin roll på allvar och jag hoppas han är den slutlige härskaren.

Jag väntar på morgondagens TV som redan finns i liten skala där du som tittare själv bestämmer när, var och hur du vill se ditt favoritprogram. Jag fantiserar om att i framtiden finns inga klumpiga TV-apparater, kommer vi ha någon slags projektor och se programmen rätt på tapeten? Kanske, det var nåt framtidssciencefiction program om det för en tid sedan. Dom platta datorskärmarna och tv-apparaterna är redan här. Snart kommer nästa steg.

Vissa saker är förstås väldigt bra men idag tycker jag att utveckligen ibland tar fjantiga former. Det ultimata just nu är att utveckla saker som ska få oss att behöva göra så lite som möjligt.

Utveckligen rasar och snart rasar den ihop. Den har för längesedan passerat mänsklighetens förnuft och förstånd.

Inga kommentarer: