fredag, februari 24, 2006

Oväntad OS-framgång

Ja, jag får ju inleda med lite OS. Jag tippade på blott fyra medaljer till di Svenske innan OS. Inte kunde jag förutspå att så många skulle pricka in toppformen och överträffa sig själva på detta vis. Hur många är dom uppe i nu? 12?

Makalöst.

Tre Kronor är otippat i final i hockeyturneringen. Det blir final mot Finland. Finland-Sverige är en klassiker och kanske blir söndagens möte det mest klassiska av dom alla. Finland har spelat den bästa hockeyn under OS men man har ett otroligt Tre Kronor-komplex. Ni minns väl VM 2003 då finnarna släppte en 5-1 ledning till förlust med 5-6. Eller mötet i WC häromåret då Tre Kronor kom ikapp och kvitterade i slutsekunderna. Tre Kronor älskar att möta Finland, undrar om Finland älskar att möta Tre Kronor. Jag undrar dock om inte detta finska lag är lite för bra för Tre Kronor. Vi får svaret på söndag.

I dag fick jag en smak av vår. Solen sken härligt och plusgraderna försökte kravla sig uppåt hela tiden. Hoppas på en lika fin dag i morgon då man ska ställa sig i snön och beskåda IFK Norrköpings andra träningsmatch för året. Om man inte kan njuta av spelet är det ju ett bra tillfälle att äntligen få lite sol i kropp och själ.

Egentligen skulle jag ha sett Thåström idag men jag valde i sista stund ishockeysemifinalen. Jag har visserligen aldrig sett Thåström live men det var ju en ganska bra match också.

Det verkar vara inne att sprida falska rykten just nu. Alexander Bards nyhetsbrev var ju inte tänkt att hamna i pressen. Det var ju bara på skoj enligt Alexander.

Jojo.

Och vad ska man säga om Socialdemokraten som spritt rykten om Moderaternas partiledare? Ja, inte vet jag men börjar även den politiska valcirkusen i Sverige apa efter USA nu?

Härmapor.

Inga kommentarer: