söndag, april 26, 2009

Två gäspiga fotbollsmatcher

Söndagen innebar som sagt två fotbollsmatcher. Först The Gunners som utan att bli svettiga tog 3 pinnar mot Boro som sannolikt trillar ur PL. Det viktigaste med den matchen var att Djourou fick speltid inför onsdagen och att ingen blev skadad.

Kvällen tillbringades sedan på Parken för lite lajvfotboll mellan Sylvia, nej flåt IFK Norrköping och AIK.

Några reflektioner därifrån är att jag kom in för halva priset med Hyresbostäders bonuskort "för den här gången" Egentligen måste man vara två personer för att nyttja det rabatterade priset. Öh. Marigt. Får väl se vart det bär hän nästa gång då om jag inte får med nån stackare på match. 180 spänn för en sittplats eller 120 för ståplats är inte helt gratis. Kanske får jag kidnappa någon på stan.

Nu dröjer det väl förvisso innan jag sätter ner foten på Parken igen. Onsdagens match i Superettan kan ni ju fetglömma att någon människa överhuvudtaget kommer att bevittna och vinner inte IFK den, tja då kan man lika gärna lägga ner säsongen.

Fotbollsmässigt spelade Sylvias, nej fan I-F-K:s unga pojkar jämnt med ett sömnigt AIK. Tv-horan (ursäkta uttrycket) gjorde ett snyggt 0-1 mål i krysset. Riki Cakic gjorde ett snyggare 1-1 mål i ett annat kryss och en markeringsmiss gjorde att AIK avgjorde med kvarten kvar.

Pojkarna stod alltså upp hyggligt men var alltför spaka framåt. Man trillade boll smånätt och tjusigt men vägde för lätt i straffområdet. Thordar..ge oss en Thordar.

På pluskontot noterade jag Djorde Mrdjanin eller hur han nu stavar sitt namn som var en klippa i backlinjen, Riki Cakic som gör ett drömmål och har en touch man sällan ser i svensk fotboll samt Marcin Burkhardt som låg bakom allt i offensiv väg. Även ungtuppen Oliver Lönn tycker jag kommer undan med plusbetyg. Gjorde strålande saker men var lite ojämn. Med lite fysik och självförtroende kan det bli nåt.

På minuskontot har jag skrivit upp Kristoffer Arvhage i backlinjen som jag hade hoppats slippa men som inledde den här matchen med att missa markeringen helt och sedan var den matchen förstörd. Vidare Petru Racu som är alldeles för slarvig för att kunna spela på det defensiva mittfältet och Imad Khalili som inte ens var med trots att han spelade 45 minuter.

Summasumarom blir omdömet: Gäspigt.

Inga kommentarer: