onsdag, april 15, 2009

Så många skivor, så lite pengar

Jag hittar skivor i massor jag vill ha och eftersom jag känner mig själv rätt väl vet jag ju att jag också kommer inhandla allihop.
Jag hittar glad vårmusik som skulle passa in i min annars rätt så tungsinta skivsamling. Lite glad vårpop skulle göra susen och det finner jag i form av ljuvliga Skilla, fantastiska The Deer Tracks, rätt så underbara Ida Olsson och så för att väga upp dessa hysteriska glada toner lite så behöver jag en mörk ambient av Moist som gjort ett spännande samarbete med Sophie Rimheden som jag lyssnade väldigt mycket på ungefär 2005.

Ja, allt detta och sannolikt lite till kommer nog inom kort landa på dörrmattan. Skilla & The deer tracks i en jättesnar framtid och Ida Olssons platta Andas solsken, ja det är en typisk juniplatta som kommer smeka mig hela sommaren. Prova själv på hennes sajt, där finns smakprov.

Vad är då sensmoralen i detta inlägg? Jo, det görs alldeles för mycket skivor som jag vill ha. Sluta med det, jag blir ju ruinerad.

Inga kommentarer: