onsdag, april 29, 2009

Trodde inte det var så illa

Idag höll IFK Norrköping en pressträff för att informera om klubbens ekonomiska krisläge.

Jag trodde inte det var så illa som kom fram idag.

Man kommer 2009 gå back med 6-7 miljoner vilket skulle medföra att man inte klarar elitlicensen till nästa säsong och således tvångsdegraderas.

Jag visste att det var dåligt men inte att det var så illa.

Nu handlar det om att överleva och det ska man försöka göra genom varsel och förhoppningsvis ett par spelarförsäljningar i sommar. Hoppas Bamberg & Burkhardt kommer i form då så man kan sälja av dom men räkna inte med att dom två försäljningarna kommer täcka underskottet. Möjligtvis kan det halveras. Det kan faktiskt gå så långt som det gick i Malmö i vintras när man friställde spelartruppen. Jag skrev då att jag var glad över att mina lag drevs sundare..tjenare!

Vill det sig riktigt, riktigt, riktigt illa kan IFK Norrköping upphöra. För gott.

Den avgående styrelsen har som alla förstår inte riktigt gjort sitt jobb och det guldkantade avgångsvederlaget för Mats Jingblad står sig mer och mer som tidernas största skämt.

Säsongen 2008 där klubben handlade i fullständig hybris kan alltså ödelägga IFK Norrköping fullständigt. Vad skulle vi i allsvenskan att göra egentligen och vad skulle vi med en arena för 300 miljoner till - EGENTLIGEN?

Vi ses väl på Bollspelaren eller Smedby IP 2010..

Inga kommentarer: