tisdag, april 14, 2009

Brynäs toksatsar

Hoppsan.
Brynäs verkar efter år av bottenträsk göra en seriös satsning mot SM-Guldet igen. Trevligt att höra. Det var tio år sedan jag var en högst engagerad Brynäsare som jublade över guldet 1999 och gick runt och retade Linköpingsbor med en "It's good to be the king" tröja.

Sedan dess har det gått riktigt åt helvete och mitt ishockeyintresse har sjunkit ganska långt ner i dyn. Nuförtiden ser jag det som ett bra komplement under dom här hemska helgerna när det är landslagsfotboll istället för Premier League.

Nu gör alltså Brynäs en hårdsatsning mot toppen. Man har värvat Magnus Kahnberg och finländaren Ero Somervouri som sköt hem guldet till Färjestad för några dygn sen. Det surras dessutom om mer och som grädden på moset har Ove Molin, 67 förlängt med ännu ett år. Härligt.

Skulle vara kul om Brynäs kunde ta upp kampen om mästartiteln igen efter tio år men så glad som jag var den där gången kommer jag aldrig att bli igen. Åtminstone inte över en ishockeymatch.

1 kommentar:

Tobias sa...

Hockey är ingen sport.