fredag, april 17, 2009

Parken Direkt

Jag gillar lokalteve eftersom det oftast är ganska charmigt och harmlöst. I min kabel-tv finns Norrköpings Tidningars tv-kanal 24NT som levererar nyhetssändningar 24 timmar om dygnet och en stor eloge till dom som kan hitta så mycket nyheter varje dag i Norrköping med omnejd.

Men, det finns ett program som heter Parken Direkt. Ett magasin om fotbollen i Norrköping (ungefär 97% IFK) Ett mycket bra program för alla IFK:are som inför varje match får senaste nytt. Kunde man tro. Tyvärr fyller inte programmet någon som helst roll. Utöver delvis kloka synpunkter från NT-sportchefen Willner ger programmet inte ett jota, som man sa nån gång. Visserligen intervjuas tränaren inför matchen men programledaren ställer inte en enda relevant fråga. Vi får inte veta något om skadeläget i truppen, vad man tränat extra på efter magplasket i premiären och hur han ser på Sundsvall som motståndare utan får bara veta att tränaren håller med om att premiären inte var så bra.

Stön.

Programmet har bytt programledare från Brynäsaren som förvisso var något irriterande men i alla fall kunde ställa frågorna man ville ha svar på. Jag minns hur han nästan fick Sören Cratz att explodera en gång. Nu är programledaren utbytt till en dam vars ögon man kan drunkna i men som tyvärr inte verkar påläst för fem öre.

Men, ja det är väl kanske charmen med lokalteve att titta ner i anteckningsblocket när man ställer frågorna trots att det är inspelat och inte direkt. Vad vet jag. TV är säkert svårt. Jag är ju bara en simpel radiot.

Inga kommentarer: