onsdag, mars 15, 2006

Onsdag den 15:e, söder om Säffle...

Onsdag. Den femtone i tredje månaden. Ännu inget spår av vår.

Termometern har åtminstone börjat bråka om det ska vara minus eller plus men det är ännu så länge bara ett skimmer.

Under dagen har jag varit ganska nostalgisk. Jag har lyssnat på en gammal Orup-platta, den från -89 som jag numera har i CD-version. Jag fick den en jul på kassett, den klarade sig trots att paketet hade trillat ner i julgransfotens vatten.

Jag har ånjutit dåtidens humor också. Hasse och Tages Svenska ord och så har jag fortsatt att göra mig själv glad genom att lyssna på "Hemma Hos" En dag ringde Indira Gandhi och störde Jag önskar att jag själv hade varit med där på 70-talet, tänk om allt detta var nu. Tänk om man kunde gå och se krogshower med Hasse & Tage och höra Hemma Hos i radion. Jag skulle vilja gå igenom SR:s arkiv och sno alla sketcherna som inte finns utgivna på CD. Klagomuren är en sådan. Alla klagar men så plötsligt ringer en människa och hyllar. Vabravabravabravabravabravabravabravabravabravabravabravabra. Det är inte tröttsamt. Bara jävligt kul. Jag har den sketchen någonstans på en bortglömd kassett.

I morgon ska jag gå och klippa mig. Det är på tiden. Skatorna bygger snart bo i min ruffsiga kaluffs. Sedan åker jag ut till Ljungsbro. Kanske en skogspromenix om vädret tillåter men garanterat ett besök på Cloetta. Gröna marmeladkulor, åååhhhhhhhhhh...

Inga kommentarer: