måndag, mars 20, 2006

Tankar i natten

Nu sitter jag uppe alldeles för länge igen. Sitter uppe mitt i natten, tja det är då dom flesta tankarna kommer. Tankarna vandrar fram, som vanligt handlar dom mest om drömmarna om det här landet som plötsligt inte är så fruset isigt utan så grönskande somrigt.
Jag har längtat och längtat. Det lär jag få fortsätta göra.

Idag fick jag stora städrycket. Jag tyckte saker och ting hade orgier med varandra. CD-skivor och kaffemuggar staplade på varandra i en salig oreda. Nu är röran bara så där lagom och dammråttorna ligger i dammsugarpåsen.

Kvällen har fyllts med alla tankarna på allt möjligt, nu sköljer som vanligt musiken ur högtalarna och ur min skalle. Förut på dagen landade Bob Marley i min CD-mackapär och sommaren kom för en liten stund. Jag mindes hur vi satt och lyssnade på Bob och grillade korv sena vårnätter i den där minsta av hålorna som heter Axvall.




En särskild natt, precis innan vi skulle göra en maratonsändning i radion satt vi nedanför bussen som sändningen skulle kablas utifrån, vi "lånade" stereoanläggningen och hade otäckt roligt med CD och mikrofon. Alkoholhalten var den här gången påtagligt låg vilket vi nog ska tacka oss själva för. Utspilld öl över kontrollbordet hade inte roat vår radiomaestro.

L-G, ja. Han gick till Pressbyrån när vi hade våra sändningar, kom tillbaka mot slutet och sade: "Jaha, det blir nog bra det där" Vilken lirare. På tal om vätska i kontrollbordet. Vi hade ofta roligt under dom där sändningarna men en gång skrattade en av oss så kaffet sprutade över alla reglar, rätt i direktsändning vilket medföljde ett ofantligt sprakande. Så kan det gå men jag hoppas dom rengjorde det där kontrollbordet när vi hade lämnat studion. För gott.


Jag stänger av dammsugaren, tittar ut mot solen och ser plötsligt snöyra! Vad är detta nu? Nåväl, snön yr snart bort. Solen går ner och kvällen kommer. Jag springer och hämtar en pizza. Nej, jag får inte dåligt samvete. Det var faktist min första pizza för detta år. Fast fler lär det väl bli är jag rädd. Den var ruskigt god.

Senaste skivsläppet med Transient på webben har annars gjort min vecka. Det här är störtskön drömmande och sköljande ambient. Lyssna själv Orkar du inte ladda ner alla spår så tipsar jag särskilt om spåret "A little sunshine"

Nu ska jag sluta blajja här, natten är en oas men vintertid är den inte särskilt spännande. Sommarnatten är effektfullare. I morgon är en helt annan dag, det är måndag och jag ska mejla Kaj Kindvall.


Det här är jag förresten.

Fast svartvit.

Riktigt så här blek är jag inte.

Och inte lika trött som jag verkar heller.

Jo, just nu är jag nog det.

Ci vediamo.

Inga kommentarer: